این روزها کلمه ارسال پیامک به بلک لیست، ارسال پیامک به لیست سیاه، ارسال پیامک سفید، پنل اس ام اس با قابلیت عبور از بلک لیست و… را زیاد می‌شنویم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ارسال پیامک به خطوط بلک لیست یعنی همان شماره موبایل‌هایی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند با شما صحبت کنیم تا بررسی کنیم آیا ارسال پیامک به شماره‌های مسدودی امکان‌پذیر است، ارسال پیامک به شماره‌های بلک لیست چه کاربردی دارد و برای چه مورادی می‌توانیم از خط خدماتی برای ارسال پیامک به بلک لیست استفاده کنیم.

ارسال پیامک به شماره‌های مسدود برای پیامک هایی که جنبه اطلاع رسانی دارند امکان پذیر است ،مانند پیامک‌های کدفعال سازی، تبریک تولد، یاداوری پرداخت بدهی، ارسال پیامک کدرهگیری مرسوله پستی و پیامک هایی که از طریق سایت یا اپلیکیشن برای اطلاع سانی استفاده می شود قابل انجام است و برای ارسال پیامک تبلیغاتی نمی توانید از خط خدماتی استفاه کنید.

(ارسال پیامک انبوه به شماره موبایل های بلک لیست خلاف قوانین اپراتور است و توسط WeText انجام نمی‌شود.)

همچنین در مورد مراحل قانونی شیوه دریافت خط خدماتی اختصاصی، سفته، تعهدنامه و تمام نکاتی که باید برای دریافت خط خدماتی بدانید در این مقاله صحبت می شود.

 

خط خدماتی چیست؟

طبق ابلاغیه شرکت همراه اول (ارتباطات سیار ایران) از اردیبهشت ماه سال 92 ارسال پیامک‌ها از اوپرتور 1000 – 2000 – 5000 و اوپراتور خط ثابت به دو دسته پیامک‌ خدماتی و پیامک‌ تبلیغاتی دسته بندی می‌شوند.

خطوط تبلیغاتی که قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی دارند و برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی میتوان از این خطوط استفاده کرد، شما قادر هستید با خطوط تبلیغاتی به بانک شماره موبایل‌های مختلف پیامک تبلیغاتی ارسال نمایید.

در مقابل خطوط تبلیغاتی که برای ارسال پیامک‌های بالک (ارسال پیامک انبوه) صورت می‌گیرد، خطوط دیگری وجود دارد که به عنوان خطوط خدماتی معروف هستند، خط خدماتی همان خط تبلیغاتی است و از نظر ظاهر خط خدماتی که قابلیت ارسال پیامک به بلک لیست را دارد با خط تبلیغاتی که فقط به شماره‌هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی آن‌ها آزاد است هیچ تفاوتی ندارد.

شما می‌توانید به صورت رایگان خط تبلیغاتی را به خط خدماتی تبدیل نمایید تا پیامک‌هایی که ارسال می‌کنید حتی به افرادی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند نیز ارسال شود اما برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی نیاز است که یک سری مراحل را طی کنید که در ادامه به شیوه دریافت خط خدماتی می‌پردازیم.

 

مراحل دریافت خط خدماتی چیست؟

از سال 92 تا سال 95 اوپراتور برای تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی تنها تکمیل یک تعهدنامه اظهار ارسال پیامک به افرادی که شما را می‌شناسند و تمایل به دریافت پیامک‌های شما دارند، کفایت می‌کرد اما متاسفانه برخی افراد از این فرصت سو استفاده کردند، برای ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به اوپراتور تعهد دادند که از خط خدماتی برای ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی استفاده می‌کنند اما بعد از تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی، تعهدشان را زیر پا می‌گذاشتند و اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با خط خدماتی می‌کردند.

اوپراتور همراه اول برای جلوگیری از سو استفاده از خطوط خدماتی که قابلیت ارسال پیامک به شماره‌های بلک‌لیست را دارند از سال 95 در کنار تعهدنامه‌ مبلغی بین 5 تا 50 میلیون سفته براساس نوع خط اختصاصی که قصد تبدیل به خط خدماتی را دارید، از شما دریافت می‌شود؛ اگر شما به افرادی که شما را می‌شناسند و تمایل به دریافت پیامک‌های شما دارند مشکلی وجود ندارد اما اگر بعد از تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی قصد ارسال پیامک تبلیغاتی دارید باید از این کار منصرف شوید.

 

آیا بدون پرداخت سفته میتوان خط خدماتی داشت؟

سامانه پیامک WeText به دلیل افزایش تقاضا برای استفاده از خط خدماتی و ارسال پیامک به بلک لیست، چندین خط خدماتی رند از سرشماره‌های مختلفن را در اختیار کاربران قرار میدهد و کاربران سامانه پیامک WeText با این خطوط خدماتی رند می‌توانند به شماره‌های بلک لیست پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال کنند.

این روزها استفاده از سامانه پیامک برای ارسال پیامک از طریق وبسرویس به‌شدت افزایش یافته است؛ دیگر کم پیش می‌آید که کسی مانند گذشته برای ثبت نام حوصله نوشتن آدرس ایمیل داشته باشد و تایید و احراز هویت با موبایل کار بسیار ساده‌تری می‌باشد و از ظهور تلگرام و سیستم احراز هویت با ارسال پیامک استفاده از روش عضویت با ارسال کدفعال‌سازی در ایران به شدت رواج یافته است.

سامانه پیامک WeText به استارتاپ‌ها، آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، برنامه‌نویسان و… خط خدماتی را  رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کاربران سامانه پیامک WeText بتوانید از این خط خدماتی برای ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به شماره‌هایی که حتی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند بدون پرداخت سفته استفاده نمایند.

 

سامانه پیامک WeText چگونه پیامک تبلیغاتی را تشخیص می‌دهد؟

ما در سامانه پیامک WeText برای کاربرانی که قصد ارسال پیامک از طریق خطوط خدماتی را دارند چند روش را نظر گرفته ایم،

 

کاربرانی که برای استفاده از خط خدماتی و ارسال پیامک به شماره مسدود از طریق url یا از پنل پیامک اقدام ‌می‌کنند، پیامک آن‌ها توسط یک ناظر انسانی ( تیم مانیتورینگ سامانه پیامک WeText) چک می‌شود و در صورتی که متن پیامک اطلاع‌رسانی باشد پیامک تایید و ارسال می‌شود؛ در صورتی که متن پیامک تبلیغاتی باشد پیامک ارسال نمی‌شود؛ البته هزینه‌ای از کاربر کسر نمی‌گردد اما در صورت تکرار و ارسال پیامک تبلیغاتی با خط خدماتی خط از کاربر گرفته می‌شود.

ارسال پیامک با سرعت بالا؛ در روش ارسال پیامک از طریق پترن با خط خدماتی، متن پیامک یک‌بار با تیم سامانه پیامک WeText هماهنگ می‌شود و متن پیامک به جز پارامترهای متغییر تغییر دیگری ندارد، البته در تعداد پارامتر‌های متغیر محدودیتی وجود ندارد، به عنوان مثال پترن درخواستی شما به صورت زیر تعریف می‌شود.

” کدفعال سازی شما در سامانه پیامک WeText : xxxxx می‌باشد. ”  ما به این پیامک‌ها، ارسال پیامک از طریق وبسریس پترن می‌گوییم که یک الگوی ثابت برای ارسال پیامک تکرار می‌شود و چون یک مرتبه با تیم سامانه پیامک WeText هماهنگی صورت گرفته است، ارسال این‌گونه پیامک‌ها با خط خدماتی بدون تایید ناظر انسنانی انجام می‌شود و سرعت ارسال پیامک‌ها با وبسرویس پترن بسیار بالا و کمتر از 10 ثانیه می‌باشد.

 

ما برای وردپرس، ووکامرس، گرویتی فرم، اپن کارت، پرستاشاپ و… افزونه‌های‌پیامکی را در نظر گرفته‌ایم که شما با خرید سامانه پیامک از سامانه پیامک WeText بدون پرداخت هزینه اضافه می‌توانید از وب‌سرویس و افزونه‌های پیامکی سامانه پیامک WeText و خط خدماتی که به‌صورت رایگان و بدون نیاز به پرداخت سفته در اختیار شما قرار می‌گیرد استفاده نمایید و به شماره موبایل‌هایی که دریافت پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کرده‌اند تیز پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال نمایید.

 

ارسال پیامک از طریق خط خدماتی با پیامک سفید چه تفاوتی دارد؟

در زمانی که شما برای ارسال پیامک از پیامک سفید استفاده می‌کنید، ناچار هستید یک مرتبه به مخاطب پیامک ارسال نمایید و از مخاطب خواهش کنید با ارسال عدد 1 در سیستم باشگاه مشتریان شما عضو شود اما در سامانه پیامک WeText ارسال پیامک از طریق خط خدماتی به‌صورت مستقیم انجام می‌شود و نیازی به تایید مخاطب و ارسال عدد 1 از جانت مخاطب نمی‌باشد اما شرط استفاده از خط خدماتی رایگان و بدون سفته سامانه پیامک WeText ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی است. اگر می‌خواهید در مورد پیامک سفید اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله پیامک سفید چیست را مطالعه کنید

 

 

ارسال پیامک اعتبار سنجی و ثبت نام و ورود با شماره موبایل و ارسال کدفعال سازی

چه پیامک‌هایی را میتوان از طریق خط خدماتی سامانه پیامک WeText ارسال کرد؟

 

چرا باید از خط خدماتی استفاده کنیم؟

فکر میکنم تاکنون متوجه اهمیت استفاده از خط خدماتی شده‌باشید اما به‌عنوان نکته پایانی این مقاله می‌خواهم دلیل استفاده از خط خدماتی را در قالب یک داستان برایتان شرح دهم.

پس از کلی هزینه و دردسر موفق شدید اپ اندروید را در کافه بازار قرار دهید، برای ثبت‌نام کاربران از سیستم ارسال کدفعال سازی استفاده می‌کنید، کاربر در کافه بازار تصاویر و توضیحات برنامه شما را می‌خواند و مشتاقانه تصمیم به نصب اپ شما دارد، اپ دانلود می‌شود روی دکمه ثبت‌نام کلیک می‌کند و شماره موبایل را وارد می‌کند، کمی صبر می‌کند اما کدفعال سازی  برایش ارسال نمی‌شود مجددا درخواست ارسال کدفعال سازی می‌دهد اما باز هم پیامک کدفعال سازی ارسال نمی‌شود و برنامه‌ای که برای ساخت و انتشار کلی وقت و هزینه صرف کرده‌بودید به‌همین راحتی شکست می‌خورد؛ چرا؟ چون خیلی از مشترکین همراه‌اول و ایرانسل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کرده‌اند و برای ارسال کدهای فعال سازی باید از خط خدماتی استفاده کنید اگر در اپ از خط خدماتی برای ارسال پیامک‌ کدفعالسازی استفاده نکنید، اپ شما محکوم به شکست است!

امیدوارم که توانسته باشم اهمیت استفاده از خط خدماتی را به صورت کامل برایتان شرح دهم.