یکی از قابلیت های جذاب پنل اس ام اس برای ارسال پیامک هدفمند و منطقه ای، ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی است که اصطلاحا ارسال پیامک BTS نیز گفته می شود، برای ارسال پیامک به شماره های فعال و شماره هایی که در چند روز اخیر از یک دکل BTS سرویس گرفته اند گفته می شود. در روش ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی شما به بانک شماره نیاز ندارید و درخواست ارسال پیامک را مستقیما به اوپراتور ارسال میکنید و اوپرتور پیامک شما را به شماره های فعالی که از دکل مورد نظر شما سرویس گرفته اند ارسال می کند.

دکل های مخابراتی و یا BTS به آنتن های مخابراتی گفته میشود که به طور مستقیم با تلفن های همراه در ارتباط هستند و برد مفید آنها می تواند بین ۲۰ تا ۶۰ کیلومتر باشد، البته مفیدترین برد آنها ۲۰ کیلومتر می باشد و در تهران و برخی از شهرهای بزرگ مانند تبریز، اصفهان ، مشهد و….فعال می باشد اما این محدوده کمتر می باشد و این علت بخاطر وجود مشترکین بیشتر و ساختمان ها و موانع بیشتر می باشد.

مزیت ارسال پیامک از طریق BTS

در این نوع ارسال پیامک شما مطمئن هستید، پیامک شما به افرادی ارسال می شود که دارای شماره های فعال بوده و در چند روز گذشته در منطقه مورد نظر شما حضور داشته اند.

در روش ارسال

اس ام اس بر اساس کد پستی، شماره موبایل افراد بر اساس کدپستی زمان ثبت نام سیمکارت طبقه بندی می شود و الزامی وجود ندارد که مشترک اوپراتور بعد از گذشت چندین سال در همان متطقه حضور داشته باشد و امکان تعویض محل سکونت وجود دارد.

 

ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی bts و پیامک خوشامدگویی

 

خوش‌آمدگویی پیامکی با ارسال اس ام اس BTS

یکی از قابلیت های جالب ارسال پیامک منطقه ای BTS ارسال پیامک خوش‌امدگویی است؛ به این معنی افرادی که وارد منطقه خاصی می شود که منطقه مورد نظر و بازار هدف شما است شما میتوانید به این افراد پیامک ارسال نمایید و ورودشان به این منتظقه را خوش‌امدگویی کنید.

مثلا فرض کنید صاحب فست فود هستید شما میتوانید به افرادی که وارد منطقه شما می شوند به صورت خودکار پیامک خوش‌امدگویی ارسال نمایید و مشترک را از وجود فست فود اگاه کنید، در حال حاضر این روش ارسال پیامک یکی از روش های نوین بازاریابی محسوب می شود.

محدودیت های ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی BTS

1- این نوع ارسال از روی دکل های ایرانسل و برای شماره های ایرانسل می باشد.

2-در این نوع پیام حداقل ارسال 10000 گیرنده است.

3-پیام ها ممکن است با تاخیر 1 الی 2 روزه (کاری) توسط اپراتور انجام شود.

4-ارسال بعد از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه، در هفته آینده انجام می گردد.

5-این نوع ارسال با پیش شماره 9000 ایرانسل انجام می شود.

6-توجه نمایید که از حروف و اعداد استفاده کنید و از کاراکتر هایی مثل \/.;’”*^ و… استفاده ننمایید.

7-ارسال از دکل های BTS تا شعاع 4 کیلومتری از نزدیک ترین دکل BTS ایرانسل به منطقه انتخابی شما می باشد.

8-در ارسال به مناطق کوچک، ممکن است پیامک ها به مناطق دیگر – که در تقسیم بندی دکل ها همپوشانی دارد – ارسال گردد.

9-خطوط ایرانسل بیشتر (95%) در رده سنی 16 الی 25 می باشد؛ از پیام غیرمرتبط با این رده سنی و عدم جذابیت خاص برای این قشر جدا خودداری فرمایید.

10-این نوع ارسال به هیچ عنوان گزارش دلیوری ندارد.

11-شماره های هر دکل به صورت میانگین طی دو هفته آپدیت و به روزرسانی می گردند.

 

ارسال پیامک دکل بی تی اس و ارسال پیامک منطقه ای دکل مخابراتی

چه زمانی از ارسال پیامک BTS استفاده کنیم؟

در پنل اس ام اس فراز شما قادر هستید بر اساس کد پستی ، برا اساس تفکیک استان و شهر و حتی پیش شماره دائمی و اعتباری پیامک ارسال کنید ، حال سوال اینجاست پس کاربرد دکل BTS برای چیست ؟

گاهی اوقات میخواهید به افراد توریست و مسافری که به شهر شما می ایند اطلاع دهید تا از کسب و کار شما اطلاع داشته باشند مثلا شاید برگزار کننده تورهای گردشگری در جزیره قشم باشید این طبیعی است که بخواهید به مسافران اطلاع رسانی کنید اما به کمک بانک شماره موبایل های کدپستی یا بانک شماره موبایل ها بر اساس شهر و استان نمی توانید به مسافرین پیامک ارسال کنید به همین دلیل از سرویس ارسال دکل BTS استفاده می کنید تا به افرادی که در محدوده شما هستند پیامک ارسال کنید یا شاید بخواهید به دانشجویان شهر پیامک ارسال کنید، این طبیعی است که شما به کمک بانک شماره موبایل های تفکیک شده استانی و شهری فراز اس ام اس یا بر اساس بانک شماره موبایل تفکیک شده کدپستی فراز اس ام اس به دانشجویان پیامک ارسال کنید زیرا ممکن است دانشجویان از شهرهای مختلف باشند اما میتوانید دکل های مخابراتی در محدوده دانشگاه و خوابگاه دانشجویی را پیدا کنید و به افرادی که از این دکل های مخابراتی سرویس میگیرند پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال نمایید ، در این حالت احتمالا اکثر مخاطبین شما ، همان بازار هدف شما خواهند بود.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در مورد ارسال پیامک منطقه ای اشنا کنیم در صورتی که شما تجربه مشابهی دارید لطفا تجربه خود را با ما و کاربران فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *